Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Testmozgás előtt vagy után együnk, hogy ne hízzunk?

Diéta & Táplálkozás

Testmozgás előtt vagy után együnk, hogy ne hízzunk?

Kezdõ fogyókúrázókban és diétázókban, akik a testmozgásszépségeivel is csak éppen, hogy elkezdtek ismerkedni, gyakran felmerül akérdés, vajon edzés elõtt vagy edzés után jobb enni? Vajon az olvasó tisztában vanvele, hogy melyik a jobb döntés, melyik az ideálisabb a szervezet számára?

Bár a kérdés elég könnyûnek tûnik, a választ mégsem lehetpár szóban összefoglalni. Elsõsorban nem is az számít igazán, hogy mikor együnk, fontosabb kérdés, hogy mennyit.

Hiszen egy igazán intenzív és mindenerõnket igénybevevõ edzésbe kezdünk, akkor elõtte és utána is gondoskodnunkkell a megfelelõ tápanyagpótlásról, hogy megõrizzük az életerõnket.

Mozgáselõtt éppen ezért érdemes mindig ennünk valamit, hogy milyen étel mellett döntünk,azt úgy tudjuk kiválasztani, ha szem elõtt tartjuk, hogy a bevitt energia fogja biztosítani számunkra a hatékony edzést és teljesítményt, és a segítségévelérhetjük el, hogy ne hagyjuk abba a felénél az edzéstervünket.

Viszont ez nemazt jelenti, hogy megterhelõ ételeket ehetünk az edzések elõtt, ez csupánannyit jelent, hogy valamennyi gyümölcs, müzli vagy energiaszelet segít majd aszervezetünknek, hogy végigcsinálja a gyakorlatokat.

Az edzés elõtti étkezéssel feltölthetjük azokat araktárakat, amiket a szervezet könnyedén aktivizálni tud a megerõltetõgyakorlatok során.

Hiszen el kell kerülnünk azt az állapotot, hogy megfelelõenergia hiányában a testünk nem tud megfelelõ teljesítményt nyújtani, aminek  akövetkeztében a kevés hatékony edzés kevésbé szolgálja majd a céljainkat.

Azenergiaraktárak mellett a szervezet másik fontos tényezõje a vércukor. Avércukor egyenletesen tartása az edzések során is fontos, hogy megelõzhessük afejfájás, hányinger, szédülés kellemetlen tüneteit – ezért ugyancsak indokoltennünk pár falatot az edzések elõtt.

A testünk mellett pedig fontos tényezõ a lelki háttér is, a mentális erõnlétünk is, hiszen tudjuk, hogy szinte mindenfejben dõl el, és a megfelelõ táplálék a mentális egyensúlyban is sokat segít.

Az edzések után is hasonlóan kell étkeznünk, mint az edzések elõtt, hiszen nemaz a cél, hogy a ledolgozott felesleget azonnal vissza is szerezzük egy-egymeggondolatlan étkezés eredményeképpen.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel