Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Tipikus diétás baklövések, amelyek befolyásolhatják a fogyást

Diéta & Táplálkozás

Tipikus diétás baklövések, amelyek befolyásolhatják a fogyást

A diéták, a fogyókúrák, az egészséges életmód és az igazánvonzó és karcsú testforma lassan egy új divatirányzattá növi ki magát; ahol adivat követõi gyakran olyan hibákat követnek el, amivel éppen céljaikkalellenkezõ eredményeket érnek el.

Mik azok a baklövések egy diéta során, amelyeket elkövetve inkább hízunk, semmint fogynánk és karcsúsodnánk?

Az egyik leggyakrabban elkövetett hiba a diéták során, hogynem tudunk lassan és keveset enni, nem tudunk megszabadulni a „csak gyorsanbekapok valamit” rossz beidegzõdésünktõl, és nem tudunk egyfajta rituálékénttekinteni az étkezéseinkre, amire kellõ idõt kellene, hogy szánjunk.

Általánosságbanis elmondható, hogy túl gyors eredményeket várunk egy diétától, és szeretnénkminél elõbb, minél gyorsabban, minél látványosabban fogyni. A rapid diéták azonban hamis vágyálmokkal kecsegtetnek bennünket.

Sõt csodapirulák sem léteznek, amelyek lefogyasztanak bennünket, hiszen létezésük egybõl magávalvonná azt is, hogy nem lenne több túlsúlyos ember a Földön, és ezzel azorvosoknak sem okozna fejtörést az a sok egészségügyi kockázat, amit az elhízásokoz.

Általános tévedés a diéták során az is, hogy olyannyira nemfigyelünk oda az étkezéseinkre, hogy nem csak lassan enni nem tudunk, de méggyakran az ételeink minõségére sem fordítunk kellõ figyelmet.

Pedig bármilyenrapid diétás módszert és ígéretet kenterbe vág egy valóban tudatosan és kellõ gondossággalkialakított diétás program, ami az ételek élvezetén és a minõségi élelmiszerek felhasználásán alapszik.

Éppen ezért le sem kell mondanunk a kedvencfalatokról, a konkrétumok kedvéért a kedven csokoládénkról sem, hiszen annak az ég egy adta világon semmi értelme, hogy egy rosszabb napunkon telefaljukmagunkat a megvont élelmiszerbõl és ezzel teljes mértékben hazavágjuk amegkezdett diétánkat.

Érdemes inkább arra figyelnünk, hogy mértékkel fogyasszuk azokat a kedvenc ételeinket, amik nem szolgálják céljaink elérését, viszont mégis segíthetik a kiegyensúlyozott táplálkozásunkat.

Említettük, hogy mennyire fontos a mérsékletesség a kedvencételeinknél. Nincs ez másként a diéta során fogyasztott többi élelmiszerrelkapcsolatban sem. Akkor tartjuk a legjobb diétát, ha nem mondunk le semmirõl, de nem is esszük tele magunkat semmivel.

Érdemes harmóniát és egyensúlytfenntartani minden nap, hogy pontosan annyit együnk, amire valóban szükségünkvan a fogyáshoz, és a szervezetünk optimális mûködéséhez.

Ebben segíthet bennünket az, ha valamilyen határok közé szorítjuk a diétánkat, ami vezetbennünket minden egyes nap, hogy jó úton haladunk-e. Határozzuk el magunkatarra, hogy nem vagyunk hajlandóak napi 50-100 kalóriánál több, vagy egymaréknál több édességet enni.

A sikeres életvitel további titka – a tervezett és tudatos diéta mellett – a rendszeres testmozgás. Tartós és igazán látványoseredményeket csak akkor érhetünk el, ha idõt és energiát szánunk a rendszeressportolásra is.

Ha egy picit türelmetlenebbek is vagyunk, és gyorsabberedményekre vágyunk a fogyásban, akkor csak jót tehetünk magunknak, haelkezdünk heti szinten mozogni.

Említettük már a rapid diéták hátrányát és atürelmetlenséget. Bizony ez egy óriási hátrányt jelent, ha diétára adjuk afejünket. Nem szabad siettetni a folyamatot, hiszen az elhízás sem egyik napróla másikra történt, így a fogyás sem történik meg egy csettintés alatt.

Idõt kell adnunk mind a szervezetünknek, mind a lelkünknek a fogyásra és el kellfogadnunk, hogy ebben bizony hetek és hónapok kemény munkája hozhat eredményt.

Egyetlen dolog van, amit nem szabad halogatnunk és érdemes siettetnünk,mégpedig azt, hogy ha fogyni szeretnénk, akkor még ma rálépünk a tudatos életmódváltás útjára egy egészségesebb, kalóriákban szegényebb étkezést ésrendszeres testmozgást beiktatva a mindennapjainkba – mindezt tegyük türelmesen, átgondoltan.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel