Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Tízórai nassolás? Ha nem akar lefogyni!

Diéta & Táplálkozás

Tízórai nassolás? Ha nem akar lefogyni!

Az emberek gyakran nassolnak reggeli és ebéd között, ésezzel gyakran veszélyeztetik a diétás terveiket, még akkor is, ha egészségesebbnasikat választanak, és nem csokoládét esznek tízóraira. Arról már nem isbeszéljünk, hogy egy baráti összejövetelen is elõszeretettel fogynak anassolnivalók, de munka közben is óhatatlanul többet nasizik az ember, mintszükséges lenne a szervezet számára.

A tengerentúlon a Rákkutató Központ szakértõi azt állítják,hogy a tízórai nassolás keresztbe tesz a diétánknak, és ez akkor is így van, haegészséges ételt nassolunk. A kutatók ezt az eredményt a véletlen folytánfedezték fel. A kutatásban 120 elhízott nõ vett részt, akik a mellrákszempontjából veszélyeztetett csoportba tartoztak.

A nõk feladata egy évenkeresztül az volt, hogy kövessék a számukra kiszabott diétát (testsúlytólfüggõen 1200-2000 kalória) és rendszeresen sportoljanak. A kutatók az eredményekelemzése során azt fedezték fel, hogy az ebéd elõtt nassoló hölgyek – akárgyümölcsöt, akár csokit ettek – a testsúlyuknak csupán a 7%-át tudták leadni. Ellenben azokkal a nõkkel, akik reggeli és ebéd közben nem ettek, hiszen õk atesttömegük 11%-át adták le.

Ebbõl az eltérésbõl kiindulva feltételezik a kutatók, hogy a tízóraikor bevitt nassolni való csak pluszban bevitt kalória. Érdemesebb inkábba fogyás érdekében kiadós és tápláló reggelit fogyasztani, majd legközelebbebédre enni valamit.

Egy ide kapcsolódó kutatási eredmény, hogy az amerikaiakcsaknem 100%-a minden egyes nap nassol valamit, legtöbb esetben sósharapnivalókat, és a Rákkutató Központ szakértõi szerint ez is lehet az egyik oka annak, hogy ekkora méreteket ölt már Amerikában az elhízás és a túlsúly.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel