Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Több műszakban dolgozom, mikor mozogjak és hogyan étkezzem?

Diéta & Táplálkozás

Több műszakban dolgozom, mikor mozogjak és hogyan étkezzem?

A több műszakos munkarend az egészséges életmód egyik legnagyobb ellensége. Sokan szeretnének lefogyni, vagy legalább formába kerülni, de aki állandó műszakban, pláne éjszaka is dolgozik, annak rendkívül nehéz lesz a dolga, ezáltal még nagyobb akaraterőre és elszántságra lesz szüksége ahhoz, hogy végrehajthassa tervét.

Feladni azonban nem szabad, hiszen ha nem is egyszerű feladat, de közel sem lehetetlen több műszakos munkarend mellett sportolni járni és megfelelően étkezni ahhoz, hogy leadjunk néhány kilót. Lássunk ehhez néhány jó tanácsot!

Munka előtt mozogjunk vagy a munkába menet mozogjunk!

A többműszakos munkarend nagyon fárasztó tud lenni, ez sajnos tény. Aki nyolc órát lehúz egy gyártósoron, annak utána legfeljebb ahhoz van kedve, hogy hazamenjen és lepihenjen, de mozgásról szó sem lehet. Éppen ezért tanácsos mindig a munka előtti időszakra időzíteni egy kis sportot!

Szó sincs arról, hogy elfáradjunk, a lényeg itt az, hogy átmozgassuk egy kicsit a testünket. Ha elmegyünk konditerembe, vagy otthon tapossuk egy kicsit az elliptikus trénert, azzal biztosan nem fogunk elfáradni. Talán nehezen állunk neki, de egy 30-60 perces, kellemes intenzitású mozgással inkább energiákat szabadítunk fel bennünk, és lényegesen nagyobb kedvvel vetjük majd bele magunkat a munkába. Érdemes kipróbálni, hiszen a mozgás boldogsághormonokat szabadít fel!

Persze az sem rossz alternatíva, ha legalább a munkába menet mozgunk. Amennyiben munkahelyünk megközelíthető távolságban van, akkor legalább szép időben kocogjunk vagy kerékpározzunk be. Ez önmagában még talán a fogyáshoz nem lesz elegendő, de a szinten tartáshoz már igen, illetve az anyagcserénkre is jó hatást gyakorol.

Igyekezzünk a munkahelyen is aktívak lenni!

Sokat segíthetünk testalkatunk megőrzésében, ha a munkahelyen is folyamatosan aktívak leszünk. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy pattogjunk és többet teljesítsünk, mint kellene, csupán azt, hogy ha nem vagyunk helyhez kötve, akkor igyekezzünk folyamatosan mozgásban lenni, lépcsőzni, sétálni, egy helyben járkálni és így tovább. Nyilván egy gyártósor mellett ezt nem feltétlenül tehetjük majd meg, de legalább a szünetekben éljünk a lehetőséggel, sokat számíthat.

A fő étkezéseket tartsuk be, de ne essünk túlzásokba!

A többműszakos munkarendben nehéz rendszeresen táplálkozni. Amit felejtsünk el, hogy a műszak előtt degeszre esszük magunkat azért, hogy kibírjuk az első szünetig. Ez rendkívül veszélyes taktika, mert egyfajta túlélő üzemmódra kapcsoljuk vele a szervezetünket, amitől az folyamatosan tartalékolni fog, bármennyit is eszünk.

Bármikor dolgozunk, a fő étkezéseket be tudjuk majd tartani, legfeljebb ide-oda tologatjuk őket egy kicsikét. Ügyeljünk ezekre, és akkor se essünk kétségbe, ha az üzemi konyhán eszünk – ma már ezek is nagy odafigyeléssel állítják össze a menüket –, az adagok megfelelő kiválasztásával nincs okunk az aggodalomra.

Jó tanács, hogy a főbb étkezésekhez válasszunk mindig alacsony kalóriatartalmú ételeket, melyek nagy energiát adnak és lassan szívódnak fel. Ilyen a sok rosttal és sok fehérjével rendelkező élelmiszerek java, melyek nemcsak a fogyókúra vagy az egészséges életmód tekintetében rendkívül előnyösek, de mindemellett garantáltan 2-3 óra múlva is adnak elég energiát a munkához.

Érdemes lehet magunknál tartani továbbá mindig egy kis gyümölcsöt vagy egészséges energiaszeletet, esetleg egy zabkekszet, hogy munka közben rágcsálhassuk, hiszen ezzel az anyagcserénk nem lassul le, különösen sok extra kalóriát sem viszünk be, de mégsem leszünk éhesek.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel