Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Zöldségdiéta – A kemény, de hatásos fogyókúra

Diéta & Táplálkozás

Zöldségdiéta – A kemény, de hatásos fogyókúra

Az igazán hatékony diéta és fogyókúra akkor következik be,ha képes tartósan és hosszú távon biztosítani számunkra a leadott kilókkalelért vágyott alakunkat, vagyis nem szaladnak fel ránk vissza a nehezen leadottkilók. Éppen ezért nem az a hatékony diéta, amelyik rövidtávon gyorseredményekkel kecsegtet; hanem az a hatékony diéta, amelyik hosszú távon képeseredményes fogyást biztosítani a számunkra.

Egy hatékony fogyókúra során az semelhanyagolható szempont, hogy mennyire egészséges a kúra, milyen káros mellékhatásokkal vagy nem kívánt kockázatokkal kell számolnunk, mennyilemondással jár a diéta számunkra.

Ha a diéta képes a jojó effektus veszélyenélkül, egészséges fogyást kínálni számunkra, arra már bátran mondhatjuk azt,hogy hatásos módszer lehet. Ilyen hatásos fogyókúra a zöldségdiéta. A diéta segítségével hét nap alatt 2-3 kilót adhatunk le, és elkezdhetünkegészségesebben élni, amivel a szervezetünk tisztító és gyógyító folyamatai isbeindulnak.

A zöldségdiéta valóban egy tisztítókúrát is jelent aszervezet számára, ami igazán megnöveli a módszer hatékonyságát. A sok-sok zöldség és rost segít helyreállítani az anyagcsere mûködését, és segít azemésztési folyamatok optimalizálásában is.

A zöldségek és gyümölcsök olyanhasznos anyagokat tartalmaznak, mint a pektin és a cellulóz, amelyek segítenekleolvasztani a felesleges kilókat. A pektin kvázi gyulladáscsökkentést végez abélfalon, és nem engedi a zsírok felszívódását.

A cellulóz pedig a folyadékhatására megduzzad, így segít eltelíteni a gyomrunkat, de emellett arra isképes, hogy egyfajta szivacsként takarító munkát lásson el a beleinkben. A zöldségdiéta akkor a leghatásosabb, ha kiiktatjuk az állati zsírokat, a cukrot,a finomlisztet, mert ezek a tápanyagok hajlamosak lerakódni a belekben és ezzelmég a vitaminok felszívódását is károsítják.

Az enzimekben gazdag zöldségek segítségével az elfogyasztotttápanyagokat a szervezet képes gyorsan feldolgozni, lebontani és a szervezethatékonyan tudja a zsírsejteket is elégetni. A belek tisztulásában és abélflóra megújulásában segítségünkre lehet a savanyú káposzta, a cékla és aretek.

A teljes szervezetet gyönyörûen kitakarítja a répa, a karalábé, valaminta hüvelyesek. Az uborka és a paradicsom pedig a magas víztartalomnakköszönhetõen fokozzák az emésztést.

A zöldségdiéta akkor lehet igazán hatásos, ha hét teljesnapon át csak zöldségeket és fehérjében gazdag, de zsírban szegény fogásokat fogyasztunk. Növelhetjük a kúra hatékonyságát, ha nyersen esszük a zöldségeket,hiszen minden zöldség ebben a formában tartalmazza a legtöbb hasznos anyagot.

A párolás és a sokban sütés hatékony formái a zöldségek feldolgozásának, aminek a segítségével a lehetõ legtöbb értékes tápanyagot megõrzik a zöldségeink. A zöldségdiéta elkezdése elõtt érdemes mérlegelni, hogy mennyi zöldség is kerültkorábban a tányérra.

Ha az ember kevés zöldséget evett, akkor a lehetõ legjobb, ha szépen fokozatosan emeli meg a zöldségadagot, és akkor kezd bele a diétába, amikor már egyébként is kellõ mennyiségû zöldséget fogyaszt.

A fokozatosságazért fontos, hogy elkerülhetõek legyenek az olyan kellemetlen panaszok, mint ahasmenés vagy éppen a puffadás. A diéta során érdemes lesz elkerülni a só használatát is, és a salátákat növényi olajok használatával tegyükváltozatosabbá.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel