Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A gyermekkori fogyókúra alapelvei

Egészség & Életmód

A gyermekkori fogyókúra alapelvei

A gyermekfogyókúráról általában a szakemberek és a laikusokis úgy nyilatkoznak, hogy az erkölcstelen és alkalmazása elítélendõ. Sajnos azáltalános vélekedéssel ellentétben a szükség azonban sokszor megkívánja egygyermektõl is, hogy diétázzon.

A túlsúly a gyermeki korosztályt is érinti, éssajnos évrõl évre növekszik a súlyproblémával küzdõ gyermekek száma, éppen ezért napjainkban a gyermekfogyókúra kikerülhetetlen lett. Vannak azonban olyanalapelvek, amiket mindenképpen be kell tartani, ha már gyermekfogyókúrára kerüla sor.

Az egyik legfontosabb alapelv, hogy a gyermekfogyókúra nemolyan, amilyet a felnõttek szoktak a saját súlyfeleslegük csökkentésérekivitelezni, sõt. A gyermekfogyókúra semmilyen más diétához nem hasonlítható,és teljesen egyedi, hiszen a fejlõdõ gyermeki szervezet igényei is egyediek.

A súlyosan elhízott gyermekek számára azonban már egyszerûen nincs más út éslehetõség, mint a fogyókúra. Ez az egyetlen lehetõség, amivel megelõzhetõek az olyan komoly betegségek, mint a 2-es típusú diabétesz, és még a súlyos lelkizavarok is.

Hiszen nem kell bemutatni a pimasz és szabad szájú fiatalkorosztályt, akik bátran cukkolják és csúfolják az elhízott vagy bármilyenegyéb tulajdonságukban más kortársaikat.

A gyerekek fogyókúrájában óriási szerepe van annak, hogy megtaláljuk azokat a célokat, amik magát a gyereket motiválják a fogyásra.Természetesen szülõként, mi tudjuk, hogy mi a célunk és mit várunk a gyermekfogyókúrától, a gyermek azonban nem lesz rögtön tisztában azzal, hogy ezmiért fontos.

Segítenünk kell neki abban, hogy hatásosan leadhassa a kilókat,támogatnunk kell õt a türelmünkkel is, hiszen a gyerekkori fogyás semsürgethetõ. Érdemes olyan motiváló célokat találni, hogy pár hét múlva jó leszrá az a szép ruha, ha ennyi és ennyi kilót lead, és nyugodtan lehet motiválni apró meglepetésekkel a rendszeresen leadott kilókat – persze nem csokival.

Haszeretne egy új bringát, nyugodtan megegyezhetünk abban, ha sikerül leadnia 5kilót megkaphatja a vágyott biciklit, ami hosszú távon jót tesz majd atestsúlyának is. Az egyik legnagyobb hiba, amit a gyermek és a szülõelkövethet, ha túl gyors eredményt vár, és egy-két héten belül már látványosváltozást szeretne látni.

Az igazság azonban az, hogy ez semmilyen fogyókúrábannem elvárható, egy gyermeki szervezettõl pedig pláne nem várhatunk ilyenirreális eredményeket. Egy gyermeknek maximum hetente fél kiló fogyás az, ami elvárható, egy teljes hónapban ez nem lehet több 2 kiló mínusznál.

Nagyon fontos az energiamérleg optimalizálása a gyermekfogyásának érdekében. Vagyis biztosítanunk kell a gyermekünk számára, hogy többenergiát égessen el a napi tevékenységek során, mint amit aznap megevett.

Nemaz ételek kiiktatása jelenti a megoldást, hanem az ételek mennyiségének a szabályozása. Az egészséges és kalóriaszegény ételekbõl többet, míg a kalóriadúsabb ételekbõl kevesebbet ehet a gyermek, és az étkezés mellé arendszeres testmozgás beiktatása elengedhetetlen.

A szülõnek is áldozatokatkell hoznia, ami azt jelenti, hogy legalább az egyik szülõnek együtt kellmozognia a gyermekével, hogy a gyerek hosszú távon képes legyen kitartani arendszeres mozgás mellett.

A gyermekfogyókúra ellenére azonban nem szabad a szülõnekmegfeledkeznie arról, hogy a gyermek szervezete folyamatosan növekszik, és ehhez minden szükséges tápanyagot meg kell kapnia, még akkor is, ha az nemminden esetben szolgálja a fogyókúra céljait.

A fehérje és a vitaminfogyasztása elengedhetetlen a fogyókúra ellenére is, viszont a cukros, zsírosételeket, a felesleges édességeket bátran elhagyhatjuk. Viszont helyettükérdemes egészséges innivalóval, zöldséggel és gyümölccsel helyettesíteni akivont, káros ételeket.

Ha minden alapelvre odafigyelünk, akkor a kellõakaraterõ, mozgás, egészséges étkezés és türelem meghozza majd az eredményét.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel