Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Általános vélemény a fogyókúrákról – szakemberek szerint

Egészség & Életmód

Általános vélemény a fogyókúrákról – szakemberek szerint

A fogyókúra hallatán nincs olyan ember, aki ne tudná, hogy miről beszélünk, és ne tudna legalább egy tuti receptet arra, hogyan lehet leadni a felesleges kilókat. A fogyókúrákat számtalan divatirányzat is befolyásolja – nem csak a ruhákra és ideálokra kell gondolnunk – a diétáknak is megvan a maguk divatja, éppen milyen kúra, fortély, apró trükk a legnépszerűbb a fogyni vágyók körében.

A fogyókúrás módszerek mondhatjuk, hogy szájról szájra ajánlás útján terjednek, viszont ami bevált a legjobb barátnak, nem garantál ugyanolyan sikereket mindenki számára.

Az egyes fogyókúrás receptek általában egy adott tápanyag kiiktatását, jelentős csökkentését veszi célba. Gondoljunk csak azokra a diétákra, amik a szénhidrát csökkentett bevitelére esküsznek, míg más diéta a fehérjebevitelt tartja minimálisan, míg egy harmadik azt javasolja, hogy ne fogyasszunk zsírt.

Ezek a diéták segíthetnek szemmel látható súlyvesztést elérni, viszont ezzel együtt az egészségi állapotunkat is károsan befolyásolhatják – ami egyetlen fogyni vágyónak sem lehet a célja. Pedig sok fogyókúrás étrend ajánlja olyan, a szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagok megvonását, amelyek komoly hiányállapotokat és anyagcsere problémákat indukálhatnak.

Gondoljunk csak arra, ha nem fogyasztunk megfelelő mennyiségben gabonákat, hüvelyeseket vagy éppen tejterméket. Ezzel nem pusztán néhány élelmiszert vonunk meg a szervezetünktől, hanem fontos ásványi anyagokat, vitaminokat és rostokat is, és máris ott állunk egy elégtelenül működő anyagcsere problémával a cukorbetegség kapujában. A cukorbetegség ugyanis nem feltétlenül az elhízott emberek betegsége, ez egy anyagcserezavar, ami csak gyógyszerrel vagy injekcióval tartható kordában, ha már egyszer kialakult.

Mind a testünknek, mind az agyunknak az optimális működéséhez számtalan tápanyagra, ásványi anyagra, vitaminra van szüksége. Bármennyire is bűnösként tekintünk a zsírra, vannak olyan vitaminok (A,E,B), amelyek csak zsírban oldódnak, így fogyókúra alkalmával is biztosítanunk kell azt a zsírbevitelt, ami a vitaminok felszívódásához szükséges – szerveink és idegrendszerünk olajozott működése érdekében.

Dietetikusok szerint nem szabad az egyoldalú diéták mellett letennünk a voksunkat, hiszen ezekben több káros hatás rejlik, mint előnyös. A fogyókúrás étrendeknek is tartalmaznia kell minden fontos tápanyagot, amellett, hogy mennyiségük csökkenthető. A megvonás hosszú távon nem hoz eredményeket. Lehet, hogy egy burgonya diéta révén egy héten akár 2-3 kilótól is megszabadulhatunk, viszont annyira egyoldalú lesz a táplálkozásunk, hogy se vitamint, se ásványi anyagot nem viszünk be kellő mennyiségben, és a végén még a leadott kilókat sem tudjuk megtartani, mert a szervezetünk kiadja a vészparancsot, hogy a hiányállapotot meg kell szüntetnie.

Kitűzhetjük célul, hogy kevesebb zsírt szeretnénk bevinni a szervezetünkbe, ennek viszont nem a teljes megvonás az optimális útja, hanem az, ha mértékkel fogyasztunk ebből a tápanyagból. Ilyenkor érdemes előnyben részesíteni a „light” feliratú termékeket, amikben kevesebb cukor és zsír található, legyen szó majonézről, margarinról vagy akár háztáji húsokról. Amikor elkezdünk tudatosan foglalkozni azzal, hogy mit is eszünk, és mit nem, akkor hamarosan elkezdenek olvadni rólunk a kilók.

Ha türelmetlenebbek vagyunk, és gyorsabb eredményt szeretnénk, érdemes beiktatni a testmozgást a mindennapjainkba, ami kezdetben lehet egy könnyed majd tempósabb séta. A fogyás révén később úgyis nagyobb energiára és vitalitásra teszünk szert, hogy aktívabb sportokat is beiktathassunk, mint a futás, kerékpározás, görkorcsolyázás.

Bármilyen diétába is kezdünk, ha nem szeretnénk becsapni magunkat, akkor ésszerű fogyókúrás terv mellett tegyük le a voksunkat, ami mellett el is tudunk köteleződni, és be is tudjuk tartani azt!

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel