Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Az ősz legjobb gyümölcsei és zöldségei, amelyek erősítik immunrendszerünket

Egészség & Életmód

Az ősz legjobb gyümölcsei és zöldségei, amelyek erősítik immunrendszerünket

Itt van az õsz, itt van újra – ezzel együtt pedig elmúlnak anyári melegek és beköszönt a nyirkos idõjárás, és kezdetét veszi a folyamatoslehûlés. Az ember fogékonyabbá válik a megbetegedésekre is ebben az idõszakban.

Éppen ezért érdemes feltölteni a szervezet vitaminraktárait és felturbózni azimmunrendszert. Mi sem egyszerûbb, mint a betakarított zöldségek és gyümölcsök fogyasztása. Vegyük sorra, hogy õsszel milyen vitaminbombák támogathatják aszervezetünk mûködését!

Õszi gyümölcsként biztosan mindenkinek az alma jut elõszöreszébe, és mi sem vitatjuk, hogy ezt a vitaminokban és ásványi anyagokbangazdag gyümölcsöt kár lenne mellõznünk. Fogyasszunk belõle rendszeresen, hogytávol tarthassuk a betegségeket.

Igazi õszi csemege a sokak által kedvelt sütõtök, ami gazdag A-, B-, C-vitaminban. Az ásványi anyag tartalma is szenzációs kalcium, foszforés magnézium tartalma révén. Antioxidánsokban is gazdag, ezért a rákosmegbetegedéseket is távol tartja.

A körte is egy igazán ízletes õszi slágergyümölcsünk. Magasa C- és K-vitamin tartalma, rengeteg benne a rost. Az érrendszer és a szívesetleges megbetegedéseivel veszi fel a harcot a zamatos gyümölcs, kedvezõösszetevõi révén.

Igazi õszi zöldség a karfiol, érdemes is rendszeresen ennünk belõle. Magas a C-vitamin tartalma, akár napi 10 dkg is elegendõ belõle. Emellett sok folsavat, B5- és B6-vitamint tartalmaz.

Ha már õsz, akkor elérkezett a krumpli betakarításának idejeis a földeken. Elõszeretettel készítünk belõle köretet, salátát vagy eszegetjükönmagában. Érdemes is fogyasztani C-vitamin és mangántartalma miatt, így azellenálló képességünk mellett a csontjaink épségét is garantálja.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel