Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Derék- és gerincproblémával milyen gyakorlatok végezhetők otthon?

Egészség & Életmód

Derék- és gerincproblémával milyen gyakorlatok végezhetők otthon?

A fogyás kulcsa a rendszeres testmozgásban keresendő, így kifejezetten nehéz dolga lesz azoknak, akik különféle derék- és gerincproblémával szeretnék leadni a felesleges kilókat. Amit érdemes már itt az elején leszögezni, hogy ilyen betegségek esetén lényegesen nagyobb figyelmet kell majd szentelnünk táplálkozásunknak, máskülönben esélyünk sem lesz arra, hogy leadjunk pár kilót.

Márpedig a súlyfeleslegtől való megszabadulás kifejezetten fontos ilyen problémák mellett, de ha mozgásunkban korlátozottak vagyunk, esetleg sérv, meszesedés vagy más egyéb nehezíti a dolgunkat, akkor elengedhetetlen lesz körültekintőnek lennünk azzal kapcsolatban, hogy milyen tornagyakorlatokat végzünk.

Amit mindenképpen kerüljünk el

Ha gerincbántalmaink vagy gerincbetegségünk van, akkor értelemszerűen az lesz az elsődleges cél, hogy olyan mozgásformákat válasszunk magunknak, ami nem terheli a hátat. A nagy túrák a szabadban, a kerékpározás, de még inkább az úszás az, ami ideális lehet ebből a szempontból, miközben természetesen rengeteg kalóriától megszabadulhatunk.

A fentiek fényében minden versenysport, valamint minden súlyzós edzés kerülendő, akárcsak azok, melyek a hát gyakori és erőltetett hajlítását teszik szükségessé. Persze sokan vannak, akik nem tudják vagy nem akarják elhagyni a házat azért, hogy átmozgassák magukat, így kénytelenek a négy fal között megoldani az edzést. Ők nem lesznek könnyű helyzetben, de azért esetükben sem reménytelen a helyzet!

Néhány egyszerű otthon végezhető gyakorlat

Lássunk rögtön néhány egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlatot derék- és gerincproblémától szenvedők számára, melyek rendszeres alkalmazás esetén segítenek a fogyásban.

1. gyakorlat:

Feküdjünk hanyatt a földön, majd az egyik nyújtott lábunkat emeljük függőleges tartásba. Ebből a pozícióból indítsuk el a jobb lábunkat balra, majd a bal lábunkat jobbra egészen addig, míg a nagylábujjunkkal meg nem érintjük a talajt. Ezt a gyakorlatot ismételjük lábanként tízszer, a derék enyhe forgatásával.

2. gyakorlat:

Hanyatt fekvésben húzzuk fel a lábainkat úgy, hogy a talpunk a földön maradjon. Kulcsoljuk össze a kezünket a két lábunkon, majd forgassuk el a csípőnket egyszer jobbra, egyszer balra úgy, hogy a fejünk ellentétes irányba nézzen. Az igazán ügyesek egészen a földig vihetik a combjukat. Ismétlés legalább 10 alkalommal mindkét irányban.

3. gyakorlat:

Feküdjünk hátra, nyújtott lábakkal. A kezeinket tárjuk szét, majd húzzuk fel mindkét lábunkat, mintha magzatpózt vennénk fel. Ne segítsünk, végezzük a gyakorlatot lassan és kimérten, a vállainkat hagyjuk a földön. Ha még jobban szeretnénk nehezíteni a gyakorlatot, és alaposabban megdolgoztatni a hasizmokat, a felhúzás utáni kinyújtást megtoldhatjuk egy lábemeléssel. Ismétlésszám itt is a bűvös tízes!

4. gyakorlat:

Maradjunk fekve, egyfajta levezetés következik az iménti csúcspont után. Kezeink széttárását követően a lábinkat egyszerű kisterpeszbe tegyük úgy, hogy lábfejeink függőleges tartásba kerüljenek. Ebben az állapotban forgassuk el egyszer a csípőnket jobbra, majd utána balra mindvégig úgy, hogy a vállak nem emelkednek el a földtől, a fejünk pedig végig ellentétes irányban mozog. Ismételjük ahányszor jól esik!

+1. gyakorlat:

Ha még nem fáradtunk volna el, vegyük fel oldalfekvő pozíciót úgy, hogy a gerincünk egyenes maradjon, ne legyen fájdalmunk, se diszkomfort érzetünk. Lábainkat helyezzük egymásra, és ebből a pozícióból az éppen felül lévő lábainkat kezdjük el emelgetni úgy, mintha egy ollót formáznánk vele, majd cseréljünk, és a másik lábbal ismételjük a gyakorlatot.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel