Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Ezért olyan hatékony fogyókúrához a HIIT edzés

Egészség & Életmód

Ezért olyan hatékony fogyókúrához a HIIT edzés

A HIIT edzések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az emberek körében, ami nem meglepő, hiszen egy rendkívül hatékony alternatívát jelentenek abban az esetben, ha fogyni akarnánk, növelnénk állóképességünket vagy csak szimplán szinten tartanánk magunkat.

A HIIT a High-Intensity Interval Training rövidítése, ami magyarul nagyjából annyit tesz, hogy magas intenzitású intervallumos edzés, mely a rendkívül intenzív, már-már kirobbanó gyakorlatokra épül, amiket rövid pihenők és ciklikus ismétlés kísér. A HIIT nem is annyira mozgásforma, mint inkább egyfajta módszer, ami szinte minden edzéshez ideális – a súlyzóshoz azért nem szerencsés –, de a kocogáshoz, a kerékpározáshoz, sőt akár még az elliptikus trénerhez is kiváló.

Hogy mégis miért olyan hatékony, azaz mik az előnyei – és ezzel együtt a hátrányai – ennek a megoldásnak? Lássuk!

A HIIT edzés előnyei

Az egyik legfontosabb előnye a HIIT edzésnek, hogy rendkívül gyorsan letudhatjuk vele a napi mozgásszükségletet, hiszen ezzel a módszerrel egy átlagos testmozgás bemelegítéssel együtt alig hosszabb, mint 15-20 perc, vagyis rengeteget spórolhatunk vele ezen a téren, így soha nem kell időhiány miatt elszalasztanunk a mozgást. A számítások szerint 15 perc kemény HIIT edzéssel annyi kalóriát égethetünk el, mint 1 óra kardióval vagy kocogással.

Szintén a pozitívumok közé soroljuk, hogy elképesztő zsírégető hatása van ennek az edzésformának! Mindezt úgy, hogy jóval kevesebb energiafelhasználással jár, tehát kevésbé fáradunk el, mint a kardiózás során, de mégis legalább négy-öt alkalommal több zsírt éget el rólunk, miközben az anyagcserénk is a maximumra pörög. Megfelelő diétával ez brutális fogyást eredményez!

Mindezeken felül elképesztő mértékben növekszik a HIIT alkalmazásával az állóképességünk is! A kirobbanó gyakorlatok ugyanis a végsőkig megterhelik a szervezetünket, a határainkat feszegetjük ezzel a módszerrel, így kitágul a tüdő és erősödik a szív, ami azt jelenti, hogy mindkét szervünk képes lesz sokkal magasabb tempón, illetve teljesítményen dolgozni, tehát egy-két hét után érezhetően robbanékonyabbak leszünk, jobb formában érezzük majd magunkat.

Rengeteg edzésmódszer van, amihez drága kiegészítők, eszközök vagy ruhák szükségesek, a HIIT azonban ehhez mérten meglepően olcsó. Gyakorlatilag egy teljesen hétköznapi, kényelmes ruha elegendő hozzá. Nincs szükség még edzőteremre sem, bár néhány gép segítségével határozottan hatékonyabbá válhatunk. Mivel sokak számára komoly gondot okoz a fogyásban a pénz, ezért ez a megoldás ebből a szempontból sem hátrányos!

Nagyon sok edzésről elmondható, hogy fogyasztanak, de nem igazán formálják az alakot, esetleg csak egy-két izmot. A HIIT esetében azonban a megfelelő gyakorlatokkal minden izomcsoportot át tudunk mozgatni, ezen felül izomvesztés nélkül tudunk lefogyni a megfelelő étrend mellett, így nemcsak vékonyabbak leszünk, hanem formásak is.

A HIIT edzés hátrányai

Azért nyilván a HIIT edzés sem fenékig tejfel, vannak hátrányai, így például nem mindenki végezheti, mert nagyon megterheli a szervezetet, és ha már hozzászoktunk, ez nem probléma, de szív- vagy tüdőgondokkal nem szabad ezt gyakorolni. Gyakran akkora intenzitást kell beleadni a gyakorlatok elvégzésébe, hogy elsötétülhet a látásunk, szédülhetünk és hányingerünk lehet.

Ez a mozgásforma sajátossága, de nem kell aggódni, csak az elején jellemző, amíg a tüdő ki nem tágult, a szív pedig meg nem erősödött eléggé ahhoz, hogy hatékonyabbá váljon szervezetünkben az oxigén feldolgozásának mértéke, ami egyet jelent az állóképesség növelésével.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel