Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Gyerekkorban tilos a hagyományos fogyókúra!

Egészség & Életmód

Gyerekkorban tilos a hagyományos fogyókúra!

Manapság sajnos egyre kevesebbet mozognak a gyerekek, mintpár évtizeddel ez elõtt. Éppen ezért egyre több súlyproblémával küzdõkisiskolás, sõt óvodás korú gyermek él közöttünk. Ezen az állapoton azonbanváltoztatnunk kell, és nem tûr halasztást a szükséges lépések megtétele.

Viszont tilos egyetlen gyermeket is fogyókúrára fogni, hisz ez rendkívülerkölcstelen és egyben elítélendõ. Óriási veszélyt jelent egy gyermeki szervezet számára a tápanyagok megvonása, akár zavarokat okozhat a gyermekfejlõdésében is.

Éppen ezért a kulcs a prevenció, nem szabad hagyni, hogyelhízzanak a gyermekeink.

Kritikus fontossága van a megelõzésnek, mert késõbb, amikor már baj van, szinte elkerülhetetlen, hogy a család megismerkedjen a gyermekfogyókúra mibenlétével. A gyerekeknél már nagyon korán, körülbelül 3évesen kialakulnak a táplálkozási szokásaik.

Éppen ezért nem lehet elég koránelkezdi a gyermek egészséges életmódra nevelését. Hiszen azok a szokások,amelyek ilyen pici korban kialakulnak, végigkísérik majd az ember életét,hatással lesz arra, hogy mikor mennyit és mit eszik és iszik, vagyis arra is,hogy milyen testsúlya és testformája lesz.

A szülõnek és a családnak óriásifelelõssége van abban, hogy késõbb ne legyen a gyermek elhízott. Ehhez az elsõés legfontosabb lépés, hogy a szülõk ideje korán átalakítsák az étkezési szokásaikat és az étrendjüket, hogy az egy fejlõdésben lévõ gyermek szervezetszámára is ideális legyen.

Érdemes figyelemmel lenni az ételek összetevõire, aminõségi alapanyagok összeválogatására, a vitaminban és ásványi anyagban gazdag étrendre, ami zsír és kalóriaszegény.

Ez azért is fontos, mert a gyermek látnifogja, hogy a szülei hogyan és mit esznek, és amikor már õ is ismerkedik aszilárd táplálékkal és az új ízekkel, fontos, hogy minõségi ételeket kapjon.

Az étrendrõl tudjuk, hogy az egészséges életvitel egyik felecsak, hiszen ott van a mozgás, amit nem szabad elfelejtenünk. A gyerekek számára nagyon fontos a mozgás, nem csak azért, mert segít megelõzni azelhízást, egyszerûen erre szükségük van.

Érdemes pici korban figyelmetszentelni a sportoknak, és hagyni, hogy gyermekünk kipróbálhassa magát akülönbözõ mozgásformákban. Fontos azonban figyelni a gyerek igényeit, és nemszabad semmilyen mozgást ráerõltetni, hagyni kell, hogy õ maga kedveljen meg egy-egy mozgásformát, hogy azt kedvvel és lelkesedéssel csinálja – ezzel lehetigazán megelõzni a gyermek elhízását.

Még az sem baj, ha egy-egy mozgásformát agyermek csak pár hónapig csinál szívesen, az a fontos, hogy mindig legyen olyanmozgás, amit éppen kedvel, így biztosítható számára a rendszeres sport.

A sport a szülõ számára is fontos, éppen ezért a példamutatás mind az étkezés, mind asport területén alapvetõ jelentõségû. A legjobb módszer, ha együtt mozog acsalád, és abban mindenki kedvét leli.

Elõfordul sajnos, hogy a gyermek elhízik, és a szülõ késõnismeri fel a problémát, és a baj már bekövetkezett. Ilyenkor nagyon fontos,hogy a szülõ megõrizze nyugalmát és tisztában legyen azzal, hogy a gyerekneknem segít, ha fogyókúrára fogja, és megvon tõle fontos tápanyagokat, mert ezkárosabb lehet, mint gondolnánk.

A gyermeknek viszont semmi szüksége a káros ételekre, a cukros italokra, az édességekre és a nassolni valókra – ha fogyniakell drasztikusan meg kell tõle vonni ezeket, ha nem kell fogynia, akkor ismértékkel kell ezekkel az alapanyagokkal bánni, hiszen semmilyen hasznostápanyagot nem tartalmaznak.

A szülõ nyugalma arra az esetre is vonatkozik,amikor csak pár hónapos, esetleg egy-két éves a gyermek, és a környezetbõl,mindenhonnan azt hallja az anyuka és az apuka, hogy milyen cuki hurkái vannak agyerkõcnek – ez még nem az az életkor, amikor aggódnunk kell szülõként, csak akésõbbiekben válik arányosabbá a test felépítése.

Nyugodtak lehetünk, hogy agyermekorvos jelezni fogja, ha változásra van szükség a gyerek életmódjában. Aváltozások többnyire egyszerû dolgok lehetnek, a zsír és a cukor kerülése, a gyümölcs és a zöldség elõtérbe helyezése, a rendszeres testmozgás beiktatása a mindennapokba.

A változásoknak azonban nem csak a gyermek életében kell, hogybekövetkezzenek, hanem a teljes család életében. Fontos, hogy megfelelõpéldával járjunk elõl szülõként, mert ez a legnagyobb támasz a gyermekünkszámára, hogy õ is meg tudjon változni.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel