Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Gyermekfogyókúra – Kérdések és válaszok a kezdetekhez!

Egészség & Életmód

Gyermekfogyókúra – Kérdések és válaszok a kezdetekhez!

Tervezést és átgondolást igényel bármelyik fogyókúra ésdiéta elkezdése függetlenül attól, hogy gyermekrõl vagy felnõttrõl van-e szó.Ugyanígy igaz mindkét esetre az is, hogy csodarecept és csodamódszer nemlétezik a fogyásra. A felnõttek kapcsán már sokszor hallhattuk, hogy a fogyásbizony fejben dõl el. A gyerekek esetében sincs ez másképpen.

Egy gyereknek ismagának kell megtalálnia azokat a módszereket, amik segítik õt a felesleges kilók leadásában, és benne kell, hogy megszülessen az elhatározás, hogy tenniakar a súlyfelesleg ellen. A szülõ, mint állandó támasz, segíti a gyermeketebben a nehéz folyamatban. A szülõnek kell látnia azt, hogy a gyereknek nemszabad a klasszikus értelemben fogyókúráznia, hiszen nincs egyetlen olyantápanyag sem, amit a fejlõdõ szervezet megvonhat magától.

A gyermekfogyókúravalójában egy, az egészséges táplálkozás alapjain nyugvó diéta, amibencsökkenthetõek az adagok, átalakítható a felhasznált élelmiszerek sora és azokelkészítési módja, de a fejlõdõ gyermeki szervezet számára minden fontosvitamint, tápanyagot, ásványi anyagot biztosítania kell.

Bármilyen módon is kezdünk bele egy gyermekdiétába aztnagyon fontos látni, hogy minden egyes étel és ital tartalmaz valamennyikalóriát, viszont a legfontosabb hangsúly a kalória mennyiségén van. Nem az amegoldás, hogy a gyermeknek kínált ételek mennyiségét csökkentjük le, hanem az a megoldás, ha a gyermek bõségesen ehet, de kalóriaszegény ételekbõlbiztosítjuk számára az egyes fogásokat.

Ezzel a módszerrel a gyermekünk jól foglakni, csak éppen kevesebb csokit fog enni, de több vitaminban gazdaggyümölcsöt fogyaszthat majd. Egy gyerek nem tud fogyókúrát betartani és nem isszabad õt ilyenre kérnünk, de arra már annál inkább rávehetjük, hogy megtanulja az egészséges étkezés alapjait. Az ételeket és a fontos alapanyagokat éppenezért nem vonhatjuk meg a fejlõdõ gyermeki szervezettõl, hiszen ezzel hosszútávon nagyobb károkat okoznánk, mint az a néhány kiló súlyfelesleg.

Általában felmerül a szülõkben a kérdés, hogy mikor vanszükség diétára egy gyermek esetében? Mi számít már akkora súlyfeleslegnek egygyereknél, ahol bizony el kell kezdeni lefaragni a kilókból? A legjobb válaszerre a kérdésre az, hogy érdemes a háziorvos segítségét kérni, ha bizonytalanok vagyunk, és úgy látjuk, hogy diétáznia kellene a gyermekünknek.

Szülõként eztegyedül nem lehet eldönteni, és nem is érdemes. A háziorvos viszont megfelelõ szakember, és ha õ diétát javasol, annak nyomós oka van. Az egyik ilyen ok azlehet, hogy a gyermek valóban túlsúlyos és le kell adnia pár kilót. A másik okpedig az lehet, amikor ugyan még nincs a gyerkõcön túlsúly, viszont már nem ishízhat tovább, így érdemes megtartania az adott testsúlyát.

Az elsõ lépéstehát, hogy kérjük orvos segítségét bármilyen is diétára lenne szüksége agyermekünknek. Persze ez nem igaz arra az esetre, ha a szülõ maga dönt úgy,hogy egészségesebben szeretne élni, és ebbe a folyamatba bevonja a gyermekét,erre tekinthetünk úgy is, hogy ezt minden szülõnek meg kellene tennie. Arrólvan szó, ha a gyermeknek már tényleg súlyproblémái vannak, akkor a szülõnektudnia kell, hogy nincs egyedül.

Számtalan, a témára szakosodott orvos ésdietetikus tud segíteni a probléma megoldásában. Ezek a szakemberek kellõ támogatást tudnak adni a megfelelõ étrend összeállításában, abban is segíthet,hogy a gyermekünk miként értse meg azt, hogy nagyon fontos a diéta, amitalkalmaznia kell. A szakember segít abban, hogy meg tudjunk adni a gyermeknekmindent, amire szüksége van az egészséges fejlõdéshez, de egyben a kilókleadása is lehetõvé váljon.

Vannak olyan esetek is, amikor az orvos és a szakember nemlátja problémásnak a gyermek testsúlyát, de a gyermeket mégis zavarja azelhanyagolhatónak számító súlyfeleslege is.

Ilyenkor természetesen el kellfelejtenünk mindenféle diétát és arra kell biztatnunk a gyermeket, hogy többet mozogjon, hogy válasszon valamilyen sportágat, hogy járjon táncolni. A gyerekekközött a lányok sokszor szeretnének karcsúbbak lenni, a fiúk pedig izmosabbak.Szülõkén nem érdemes letörnünk ezeket a törekvéseket, sõt inkább adjuk meg azegészséges kereteket ahhoz, hogy a gyerekek elérjék a céljaikat.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel