Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Így vékonyíthat az alvás már gyerekkorban is

Egészség & Életmód

Így vékonyíthat az alvás már gyerekkorban is

Hallhattuk már, hogy az alvás fogyaszt, és a kellõmennyiségû pihentetõ alvás segítõ társ a diétában. Egy friss kutatási eredményszerint az alvásnak ez a jótékony hatása a gyermekek testsúlyán ismegfigyelhetõ, és már egészen fiatal korban is érvényesül, hogy a megfelelõalvás segít kordában tartani a kilókat.

Érdemes hát odafigyelnünk rá, hogy gyermekeink megfelelõ óraszámban aludjanak.

Az amerikai kutatásban negyven 8-11 éves gyermeketvizsgáltak, akik három héten keresztül vettek részt a kutatásban. Az elsõ hétensemmi egyéb dolguk nem volt, mint úgy aludni, ahogy máskor.

A kutatási eredmény szerint az átlagosan alvással töltött idõ 9,5 óra volt az elsõ héten. Ezelmarad a javasolt 10-11 órától, amit egy ilyen idõs gyermeknek alvássalkellene tölteni.

vizsgálat további részében a gyerekeket 2 csoportraosztották, az egyik csoport alvási idejét növelték, míg a másik csoport alvásiidejét csökkentették másfél órával – így nézett ki a második hét. A harmadikhéten pedig kvázi megcserélték a két csoportot.

A szenzációs eredmények szerint azok a gyerekek, akik többet alhattak kevesebbet ettek.

Egy napra lebontva átlagosan 134 kalóriávalkevesebbet, ami egy hétre vetítve azt jelenti, hogy azok a gyerekek, akiktöbbet aludtak heti szinten valamivel több, mint félnapi étel mennyiséggelettek kevesebbet, mint azok a társaik, akik kevesebbet aludtak.

Az eredményekazt igazolják, hogy a kellõ mennyiségû alvás, a rendszeres mozgás a kulcsa annak, hogy a gyermekek ne hízzanak el, illetve fogyni tudjanak, ha már arravan szükség.

Bár korábban is tudták a szakemberek, hogy mind az éhség-teltségérzetre, mind az emésztésre kihat az alvás és annak mennyisége, arra még õk semkészültek fel, hogy ez már gyermekkorban is megfigyelhetõ, így nagyonmeglepõdtek az eredményeken a kutatók.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel