Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mikor és hogyan sportoljunk járvány idején?

Egészség & Életmód

Mikor és hogyan sportoljunk járvány idején?

A koronavírus-járvány hatására sokak élete túlzás nélkül drasztikusan megváltozott. Különösen azok viselhetik nehezen a kikényszerített otthonlétet –már amennyiben betartják –, akik eredetileg a szabadban dolgoztak vagy alapvetően olyan beállítottságúak, hogy nem szeretnek otthon ülni. Természetesen sokak számára leginkább azért okoz mindez bosszúságot, mert fogyókúrájuk vagy általános szinten tartó mozgásformáik révén szívesen sportoltak odakint a szabadban.

Hogy mi a teendő ilyenkor, amikor a kormány azt javasolja, hogy ha tehetjük, akkor maradjunk otthon? A legfontosabb nyilván az engedelmesség, de azért vannak maximálisan biztonságos kiskapuk, így az alábbiakban sorra vesszük azokat a lehetőségeket és alternatívákat, melyek fontos kritériumok lehetnek ebben a tekintetben.

Esetek, amikor bátran kimerészkedhetünk sportolni

Bár a koronavírus az eddigi ismeretek alapján nem terjed csak úgy a levegőben, tehát bátran kint lehet tartózkodni a szabad levegőn, csak más emberek társaságát vagy közelségét érdemes, illetve fontos elkerülni. Ez városban élők esetében egyáltalán nem egyszerű, de ha amúgy is otthon vagyunk, azért találhatunk olyan időszakot, amikor elmehetünk futni úgy, hogy odakint gyakorlatilag senkivel sem találkozunk. Ki írta elő például azt, hogy futni csak napközben és világosban lehet? Amíg nincs kijárási tilalom, addig a legnagyobb elővigyázatosság mellett 10-11 óra magasságában bátran kocoghatunk egyet a városban vagy a közeli parkban, biztosan nem találkozunk majd senkivel úgy, hogy egyméteres közelségbe kerüljünk hozzá.

Szerencsésebbek vagyunk abban az esetben, ha saját kerttel rendelkezünk. Már egy talpalatnyi, gyakorlatilag pár négyzetméteres zöldövezet is tökéletesen elegendő lehet ahhoz, hogy egy kicsit mozogni tudjunk odakint a szabadban. Teljesen mindegy ilyen esetben, hogy körbe-körbe futunk egy kicsit, vagy valamilyen saját testsúlyos gyakorlatsort végzünk, a lényeg az, hogy a szabad levegőn vagyunk, és ott azért egészen másként esik a mozgás, mint bent a fülledt lakásban.

A legszerencsésebb helyzetben azonban alighanem azok vannak, akik vidéken, valamilyen kistelepülésen élnek. Az alacsony lélekszám miatt akár még napközben is bátran ki lehet menni futni egyet, de ha mindenkit el akar kerülni az ember a biztonság kedvéért, rengetegen élnek olyan helyen, hogy egy-két utca után már lakott területen kívül vannak. Egy séta az erdőben vagy egy kis kocogás a határban, ilyen időkben bizony minden pénzt megér!

Sport a lakásban? Akár még jó is lehet!

Nyilvánvaló, hogy soha meg nem térülő befektetés lenne, ha a mostani helyzetben azonnal nekiállnánk berendezni otthon egy edzőtermet, de így is rengeteg alternatíva van arra, hogy megfelelő ismétlésszám és gyakorlatok mellett a négy fal között sportoljunk.

Az egyik legjobb megoldás valamilyen váltott köredzés, aminek a lényege az, hogy az egész lakást edzőteremmé alakítjuk kis túlzással, azaz 10-15 alkalommal körbejárunk minden helyiséget, és az összes szobában ugyanaz a feladat vár majd ránk, csak mindig csökkenő ismétlésszámmal. Legyen például a nappaliban valami nagyobb helyigényű gyakorlat, például négyütemű fekvőtámasz, tegyük a fürdőbe a kisebb mozgásigényű mozgásformákat, mint a felülés vagy a hasprés, a hálószobában pedig az ágyat kiválóan felhasználhatjuk különféle tricepsz- vagy hasfalerősítő gyakorlatok kivitelezésére. A lakáson belüli sportnak ilyen esetekben csak a kreativitásunk szabhat határokat, így bevonhatunk súlyokat, különféle egyéb eszközöket, ha pedig az egészet nyitott ablaknál végezzük, egyáltalán nem is lesz olyan kellemetlen a bezártság.

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel