Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Nincs időd testmozgásra? Íme, 4 tuti tipp akkut időhiányban szenvedőknek!

Egészség & Életmód

Nincs időd testmozgásra? Íme, 4 tuti tipp akkut időhiányban szenvedőknek!

A rohanó mindennapokban rendkívül kevés idõnk jut azokra adolgokra, amiket szeretnénk, vagy azokra, amikre egészségünk érdekébenmindenképpen szükségünk lenne, ilyen a rendszeres testmozgás is.

Érdemes ebben az esetben megfogadni pár tanácsot, és beiktatni pár olyan valóban apró mozzanatot az életünk mindennapjaiba, amikkel pótolhatjuk a rendszeres mozgásterén mutatott hiányosságainkat. Most négy olyan tanáccsal szolgálunk, amitmindenképpen tarts be, ha nincs idõd a rendszeres sportra!

Tételezzük fel, hogy van idõd televíziót nézni! Miért netölthetnéd ezt az idõt aktívan is?

Miközben nézed a televízióban a kedvenc mûsorodat akár hullahopp karikázhatsz is, vagy végezhetsz lábemeléseket, vagy súlyzózhatsz, hiszen ez mind olyan mozgásforma, ami mellett a TV-t is tudodnézni, így nem maradsz le a napi hír vagy sorozat adagodról, de közben van idõda mozgásra is!

Ha nem nézünk, mondjuk televíziót, és abba az idõsávba nemtudjuk beilleszteni a mozgást, akkor is van még számos lehetõség, amivelaktívabbak lehetünk.

Ilyen módszer például, ha elfelejtjük a liftet és lépcsõn közlekedünk, ha az elérhetõ távolságokba nem autóval megyünk, hanem gyalog vagy bringán – máris sokat tettünk azért, hogy elégessünk pár felesleges kalóriát.

Bármilyen meglepõ egy újság vagy egy könyv olvasása közbenis van lehetõség arra, hogy mozogjunk. Olyan kíméletes és lassan végezhetõgyakorlatokra gondolhatunk, amik erõsítik a váll izmait, a hát a has izmait,vagy akár a láb izmait.

Olvasás közben nyugodtan próbáljunk ki ilyen lassú és koncentrált saját testsúlyos gyakorlatokat, és a másnapi izomláz garantáltlesz.

Bármennyire mókásan hangzik még fõzés vagy mosás közben istudunk a testmozgásra szakítani idõt, hisz mindig van olyan üres idõ egy-egyházimunka közben is, amikor elõkerülhet a gumiszalag és erõsíthetünk egy kicsit, hajlonghatunk párat, guggolhatunk egy keveset, ugrálhatunk, foroghatunk– ezzel mozgunk is, és garantáltan mosolyt csalunk a magunk és családtagjainkarcára is.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel