Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Segíti a tanulékonyságot és erősíti az immunrendszert, ha alszik délután agyerek

Egészség & Életmód

Segíti a tanulékonyságot és erősíti az immunrendszert, ha alszik délután agyerek

Egészségesebbek és hatékonyabban tanultak azok a gyerekek,akik alszanak délután – közölte kutatásai eredményeit a Massachusettsi Egyetem kutatócsoportja. Az eredmények fényében érdemes a gyerekeinket rávenni adélutáni pihenésre.

A kutatásban 40 gyermeket vizsgáltak, életkor szerint a 3 és 5 év közötti korosztályt. Minden egyes gyermeknél kimutatható hatása volt adélutáni alvásnak a kutatás eredményei szerint.

A délutáni alvás segítieltárolni az ebéd elõtt tanult újdonságokat, és kinyitja annak a lehetõségét,hogy az alvás után felébredve a gyermek kipihenten újabb dolgok elsajátításáralegyen képes.

A kutatók úgy tartják, hogy az alvás felfrissíti, újra programozza a szervezetet, a regenerálódás segíti az immunrendszer mûködését is. Az óvodáskorú gyermekek tanulékonyságában és memóriájuk hatékony mûködésében jelentõsszerepet kap a délutáni alvás.

A kísérletek során az orvosok úgy találták, hogy a délutánialvás hatására a gyerekek nem csak aznap délután, de még másnap is ügyesebben oldották meg a vizuális képességeket és a térbeli képességeket tornáztatófeladványokat.

A délutáni pihenõ hatására a gyerekek képessé váltak arra, hogyakár 10%-kal több részletet is felidézzenek a délelõtt tanultakból, ellenbenazzal, ha semmit sem aludtak volna.

A kutatás kiegészítéseként 14 gyermeket alvás laboratóriumi körülmények között is megvizsgáltak, hogy pontosan láthassák, mi történikilyenkor a gyermekek agyában.

Alvás során az információk feldolgozásáért és azújraépülését, regenerálódásért felelõs agyi területek aktiválódtak. Mi semegyszerûbb, ha éles eszû gyermeket szeretnénk, akinek erõs immunrendszere van,a lehetõ legjobb döntés, ha gyermekünknek egészen iskolás koráig biztosítjuk a zavartalan délutáni alvást.

Az iskolás gyermekünk, pedig ha fáradtan érkezikhaza a suliból, jobb, ha picit pihen, mielõtt nekiülünk a leckeírásnak.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel