Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Testmozgás, de mikor? Így hozd ki a legtöbbet a testedből, ha kevés az időd!

Egészség & Életmód

Testmozgás, de mikor? Így hozd ki a legtöbbet a testedből, ha kevés az időd!

A mai rohanó világban gyakran lehet érezhetjük azt, hogysoha semmire nem jut elegendõ idõnk. Így nem tudunk kellõ figyelmet szánniarra, hogy egészségesen együnk, hogy magunkkal foglalkozzunk, hogy diétázzunk,hogy rendszeresen sportoljunk.

Lehet, hogy mindenre nem tudunk megoldást adni,viszont szeretnénk néhány apró trükkel segíteni.

Fontos alapszabály, hogy se a lustálkodás választása, se azidõ hiánya ne legyen ürügy a sport elnapolására. Érdemes arra figyelnünk, hogy szánjunk napi 30 percet a mozgásnak legyen az intenzív vagy kíméletes.

Érdemes fél órával elõbb felkelnünk reggel, vagy fél órával kevesebbet néznünk atelevíziót, vagy akár a kedvenc sorozatunk alatt is tornázhatunk. Ugyancsakfontos alapvetés a testmozgás esetében, hogy azt csináljuk, és úgy csináljuk,ahogy szeretjük, hiszen ekkor tudjuk csak élvezettel csinálni azt egyik napróla másikra.

A mozgás szempontjából teljesen lényegtelen, hogy milyen mozgásformát választunk, hiszen lehet az súlyzós edzés vagy éppen futás – azszámít igazán, hogy mi jól érezzük magunkat közben és mozogjunk valamit, legyenaz bármi.

Érdemes arra is odafigyelnünk, ha valami újdonságra vágyunk, éselmegyünk egy edzõterembe, akkor ott bátran kérjünk segítséget azoktól, akikmár tapasztaltak ezen a területen.

Amikor az embernek 30 perce van edzeni, érdemes azt az idõt a leghatékonyabban eltölteni, és az biztos, hogy 30 percalatt is tudunk úgy edzeni, hogy csurogjon rólunk az izzadtság.

Ha megtehetjük, érdemes beszereznünk otthonra pár sportszert. Fõleg abban az esetben lehet ez hasznos, ha a mindennapi tévézés vagy éppen fõzés mellé szeretnénk beiktatni egy fél órás edzésprogramot, hogyaz üresjáratnak tûnõ idõ is hasznosan teljen.

Gondoljuk át, mire lehetszükségünk, és vásároljunk súlyzót, fitneszlabdát vagy bármi mást, ami szimpatikus. A testmozgás során próbáljuk félretenni azt, hogy egyébként mindigmindenhova rohanunk, és szinte sosincs idõnk fellélegezni.

Legyen a napitestmozgás a kikapcsolódás lehetõsége, hiszen még akkor is, ha csak egy napon10 percünk van a mozgásra, azzal a majd negyedórával is rengeteget teszünk testünk egészségéért.

Közkedvelt kifogás a testmozgás kihagyására az idõjárás,viszont ez nem túl jó ürügy, akkor amikor tudjuk, hogy az edzõtermek hosszúnyitvatartási idõvel dolgoznak, és ha már úgyis beszerzünk pár dolgot otthonra,akkor teljesen mindegy, hogy odakint éppen az esõ esik-e vagy hó, vagy kánikula tombol-e.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Egészség & Életmód

Fel