Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúrás, de tápláló ételek kamaszoknak

Gyermekfogyókúra

Fogyókúrás, de tápláló ételek kamaszoknak

A kamaszgyerekek étkeztetése gyakran kiemelkedően nagy nehézség elé állítja a szülőket. Ők ugyanis egy olyan világba születtek bele, ahol lehetőségük van válogatni, és nem azért esznek, mert lehet, hogy holnap nem lesz mit, hanem azért, mert valami ízlik nekik. Ami pedig egészséges, az a legtöbb kamasz számára nem vonzó, sokkal inkább a cukros dolgok, melyek gyakori elhízáshoz vezethetnek. Itt most kiemelhetnénk a szülői felelősséget, de akinek van kamaszgyermeke, az jól tudja, hogy 12-14 éves kor után már nagyon nehéz hatni rájuk a szokványos eszközökkel.

Ennek jóvoltából nagyon sok kamaszkorú gyermek elhízott vagy van rajta némi felesleg, és sokan próbálnak meg – jobb esetben – szülői segítséggel leadni néhány kilót. Számukra nagyon lényeges, hogy megfelelő diétát és fogyókúrát válasszanak, hiszen bár felnőttnek képzelik magukat, valójában még csak fejlődő szervezetek, ezáltal óriási odafigyelést igényelnek. Mindeközben a mi dolgunk, hogy odafigyeljünk erre, és nem lesz túl egyszerű dolgunk, mert nehéz olyan ételeket találni ilyen korú gyermekeknek abban az esetben, ha szeretnénk a kalóriákat is kordában tartani. Természetesen azért semmi sincs veszve, az alábbiakban adunk néhány hasznos tippet azzal kapcsolatban, hogy mivel érdemes próbálkozni.

Előtte viszont néhány intelem, hiszen sok szülő is hajlamos felnőttként kezelni kamasz gyermekét, holott esetében minden vitaminnak és ásványi anyagnak a helyén kell lennie, az étrendből pedig nem hiányozhat a fehérje mellett a zsír vagy a szénhidrát sem. A lényeg, hogy ezeket korlátozzuk, hogy a mérleg nyelvét más irányba döntsük, hiszen így lehet tartós eredményt elérni – például az alábbi ételekkel:

Saláta felturbózva

Merthogy simán salátát enni egy kamasznak ciki, és magunk között szólva nem is túl izgalmas, de ha egy kicsit felturbózzuk, akkor bizony egészen fogyasztható dolog kerekedhet belőle. Mindenképpen valamilyen hússalátában gondolkozzunk, legyen benne sok káposzta, sárgarépa, kukorica, friss zöldség, mellé valamilyen sovány tejszínes öntet és persze hal vagy csirke. Ez a salátatípus akár ebédre is kiváló, és nem tudnak annyit enni belőle, hogy túl sok kalóriát vigyenek be a szervezetükbe!

Gyorsételek újragondolva

Mit esznek a legszívesebben a mai kamaszok? Hamburgert és pizzát! Nincs ezzel semmi gond, ha tudjuk, miként kell elkészíteni ezeket úgy, hogy egészségesek legyenek! Példának okáért egy hamburger könnyedén lehet egészséges és tápláló finomság akár főétkezéshez is, ha például teljes kiőrlésű zsemléket használunk fel hozzá, a zsíros hús helyett pedig egy szelet grillezett csirkemell tartozik hozzá. Ugyanígy a pizzát is egészségesebbé tehetjük, csak a tésztát kell újragondolni, valamint a feltétből visszavenni a túl zsíros összetevőket.

Házi müzli

A müzli egy nagyon könnyű reggeli és vacsora lehet, azonban egyetlen gond van vele: a boltban kapható zacskós termékek többsége csak egészségesnek álcázott kalóriabomba, ami hemzseg a cukortól. Ha szeretnénk elkerülni ezt a problémát, nincs más dolgunk, mint otthon összeállítani kamasz gyermekünknek egy saját, ízléséhez igazított müzlit. Szárított gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonapelyhek, különféle magvak állnak majd a rendelkezésünkre ehhez.

Egészséges szendvics

A kamaszok többsége nem ér rá enni, így sokszor esznek menet közben, amihez a szendvics a legjobb alternatíva, csakhogy a szendvicsek a legritkább esetben nevezhetők kevés-kalóriás megoldásoknak. Egy kis odafigyeléssel viszont ezek is kalóriaszegénnyé és egészségessé tehetők! Csak válasszunk hozzá teljes kiőrlésű barna kenyeret, tiszta csirkemell sonkát, friss zöldségeket, és kerüljük el a vajat, miközben egy kis sovány sajttal dobhatjuk még fel az egészet. Nincs kamasz, amelyik ne szeretné!

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Gyermekfogyókúra

Fel