Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Hastánc fogyókúra? Az egyik legjobb mozgásforma a lapos hasért!

Mozgás

Hastánc fogyókúra? Az egyik legjobb mozgásforma a lapos hasért!

A fogyókúrához szükséges megfelelő mozgásforma megtalálása mindig nehéz feladat, hiszen a legtöbb ember annyira elkényelmesedett, hogy nagyon nehezen áll neki bárminek is. Márpedig a mozgás örömet okoz, ezt a legtöbben nem vitatják, csak elkezdeni nehéz minden egyes alkalommal.

Ehhez nyújt kitűnő alternatívát a hölgyek számára a hastánc fogyókúra, melynek a neve is messziről mutatja, hogy miről van szó: egy olyan diétáról, melynek az alapját a hastáncolás adja, ami nehezen nevezhető sportnak, de valójában mégis annyira intenzív mozgásforma, hogy az elégetett kalóriák számát figyelembe véve mégis sikeresen felveszi a kesztyűt bizonyos edzésformákkal.

A tánc egy kiváló aerob mozgás

Akár speciálisan a hastáncról, akár valamilyen más intenzív típusról beszélünk, azt feltétel nélkül ki lehet jelenteni, hogy a tánc az egyik legjobb aerob mozgásforma mind közül. Az egyszerű szalontáncoktól kezdve, a néptáncon át az akrobatikus vagy kifejezetten sporttáncokig bezárólag mindegyik alkalmas arra, hogy beindítsa a zsírégetés folyamatát.

Ennek az oka a folyamatos mozgás mellett az, hogy kitartósan, hosszú percekig, bizonyos esetekben órákig kell fenntartanunk az intenzív mozgást, miközben a legtöbb izmunkat képesek vagyunk alaposan átmozgatni. Ez az egész a kalóriaégetés egyik alapjának tekinthető, azonban nyilvánvalóan léteznek olyan tánctípusok, melyek jobban igénybe vesznek bizonyos testrészeket.

Miért a hastánc?

Ilyen táncstílusnak tekinthetjük a hastáncot is, mely azért lehet előnyös egy fogyókúra esetén, mert az alapvetően intenzív mozdulatok többsége a csípő környékére, a derékra és a hasra korlátozódik, de aki volt már ilyen oktatáson, az nagyon jól tudja, hogy milyen sok munkát végez ilyenkor a comb és a fenék is.

Magyarul a hastánc az egyik legjobb alternatíva akkor, ha a női szempontból legkényesebb testrészek átmozgatása a cél, lévén a hölgyek ezeken a testrészeken különösen hízékonynak tekinthetők, ezáltal a legjelentősebb zsírégető funkciók bár az egész szervezeten belül elindulnak, azonban ezeken a pontokon hatványozódnak, tehát az alakformálás tekintetében kulcsfontosságúnak tekinthetők.

A hastánc nyilván fogyásra is ideális, de inkább alakformálás céljából nagyon előnyös, pláne annak fényében, mert nemcsak a külső-, hanem a belső-, sőt az apróizmokat is lehetőségünk nyílik átmozgatni a segítségével. Ezen felül drasztikusan erősödik majd a hátizom, valamint a mellizmok és a medencéhez kapcsolódó izomtömegek is úgy, hogy nincs ízületi túlterhelés.

Főként emiatt kifejezetten ideális lehet azok számára, akik ülőmunkát végeznek, van rajtuk kisebb túlsúly, mindemellett pedig probléma van a testtartásukkal.

Nem csak a hastánc fogyaszt

A fogyás persze közel sem csak a hastánccal érhető el, hanem szinte bármilyen tánctípus kapcsán alkalmazható, hiszen a mozgásformával jelentős kalóriaégetés valósulhat meg. Példának okáért a hagyományos néptánccal is lehetőségünk nyílik arra, hogy egyetlen óra leforgása alatt 350-400 kalóriától szabaduljunk meg, ami pont annyi, mint a hastánc vagy éppen a salsa esetében, csak ezeknél a tánctípusoknál az izomtorna nem koncentrálódik egyetlen testtájékra.

Persze léteznek sokkal hatékonyabb tánctípusok is! Akár 5-600 kalóriát is elégethetünk például egy intenzívebb zumba órán, de a dance aerobic vagy éppen a rúdtánc szintén rendkívül hatásosak ebből a szempontból, miközben az alakformálás tekintetében sem elhanyagolhatók a képességeik.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Mozgás

Fel